Wednesday 22 June 2011

PERKATAAN PELIK & EKSKLUSIF DI DUNIA

assalamualaikum... tiba-tiba je teringat kenangan zaman kecik-kecik dulu.. kalau anda semua nak tau, ada beberapa perkataan pelik yang menjadi copyrights family aku je... hahahahaha (maksudnya, dewan bahasa pun tak boleh masukkan perkataan tu dalam kamus dewan).. nak tau apa perkataan tu?
  1. WATEPIR - ce teka apa maksud perkataan ni... oit oit... bukan lucah ok.. klu, ada kaitan dengan air.. ok la.. maksud dia air nescafe... perkataan ni muncul dari mulut abang aku.. arwah mak aku cite masa kecik-kecik dulu abang aku pelat... ada 1 hari tu ayah aku suh abang aku mintak air nescafe kat arwah mak.. lepas tu abang aku terus cakap "mak, ayah nak watepir"... mak aku pun ternganga.. lepas tu arwah mak tanya la ayah aku apa dia... baru mak aku tau yang watepir tu nescafe... terbahak-bahak aku bila arwah mak aku cite...
  2. MENTET - klu, takda kaitan dengan santet atau mentari.. hahahahaha... okey, maksud perkataan ni adalah (montel + comel)... perkataan ni wujud masa aku kecik lagi... tapi bukan aku yang masyhurkan perkataan ni.. tapi adik aku... kisahnya camni, masa arwah mak aku bersalinkan adik aku yang second last tu, ayah aku bagi la baby tu kat adik aku yang bawah aku ni... terus dia kata mentet... lepas tu nenek aku tanya ape tu? adik aku cakap, "ala mentet macam anak patung".. okey.. terus arwah mak aku dapat scan maksud adik aku tu...
  3. DNOH - bukan nama orang, bukan nama binatang... tapi nama lain bagi daun.. ni memang aku tak boleh lupa... masa adik aku nak masuk darjah 1, ada ujian untuk tentukan kelas mana sebelum kelas bermula.. masa tu ayah aku temankan adik aku tu... balik dari ujian tu, kitorang pun tengok la kertas ujian tu.. nak tengok berapa markah dia dapat... kertas ujian tu suruh isi tempat kosong.. ada gambar daun lepas tu tempat kosong tu camni D_ _ _. lepas tu bantai adik aku tulis DNOH... bantai kitorang gelak... sampai sekarang beliau kena bahan..
  4. BABUK - bukan mabuk.. bukan jugak bebal.. tapi bakul.. kejadian dia sama macam kejadian no 3. gambar bakul lepas tu isi tempat kosong B _ _ _ _.. kengkadang kitorang suka usik dia bila mintak dia amekkan bakul.. haha
  5. TANORAKU - kejadian dia sama dengan kejadian no 3.. tempat kosong tu gambar tembikai lepas tu tulis T _ _ _ _ _ _ _. bantai adik aku tulis TANORAKU... ayah aku pun tergelak tengok kertas ujian tu... bila aku balik je mesti aku bahan adik aku dengan nama tanoraku...
kepada sesiapa yang berminat nak guna perkataan di atas, sila bayar royalti ye.. hak cipta terpelihara tu..

KOMEN LA KAT BAWAH NI, AKU TAK KISAH PUN

2 comments:

  1. hahahaha..lawokk. tanadoraku tu yg paling lawok sekali. perghhh, teringat mase kecik2 dulu plk..

    ReplyDelete
  2. hahahahaha... sweet je zaman kanak-kanak kan?

    ReplyDelete