Tuesday 21 June 2011

PANAS... MENDIDIH... MENGGELEGAK...!!!!

assalamualaikum semua... maaf.. entry kali ni aku nak membebel pasal kemarahan aku hari ni... 2 orang manusia yang berotak unta betul-betul buat aku bengang... hangin 1 badan aku hari ni... okeyh... straight to the point... kejadian ni berlaku dalam pukul 11 lebih pagi tadi... lokasi sekitar kompleks PKNS (sekitar.. maksudnya dekat-dekat.. tak semestinya kat dalam ok).. hari ni aku keluar beli barang... tujuan utamanya aku nak beli gel rambut sebab gel rambut aku dah habis... so, aku gi la SEKITAR kompleks PKNS... rata-rata dah aku cari.. tapi jenama yang selalu aku guna tu takda... puas aku cari kat semua Guardian la pasaraya la.. memang takda... okey.. kat situ aku dah start angin kus-kus dah...
lepas tu aku amek keputusan masuk sebuah pasaraya ni.. kat tangan aku dah ada barang yang aku beli kat pasaraya lain... so, aku pun pegi la tanya kat kaunter tu " cik, boleh tak saya bawak barang ni masuk dalam?" dengan sangat sopan... lepas tu cik yang jaga kaunter tu cakaplah " jap saya tengok.. (dia belek jap barang yang aku beli kat tempat lain tu)... okey boleh bawak masuk encik.. "
aku pun masuk la dalam pasaraya tu... masa kat kaunter tu, ada 2 orang lagi penjaga kaunter ngan sorang guard... lepas tu, terus aku tuju kat tempat minyak rambut... aku belek-belek la.. tetap takda minyak rambut tu jugak... jadi, aku amek keputusan nak beli jugak la jenama lain... sebab depan mata aku banyak jenis gel ngan kegunaan & harganya, aku amek masa la untuk memilih.. tengah sedap memilih tetiba aku perasan yang guard tu masuk dalam jugak.. lepak tempat towel yang dekat ngan tempat minyak rambut tu... aahhh.. lantak la... aku ada kuasa memilih... sukati aku la nak pilih lama mana pun...
tiba-tiba dia datang dekat ngan aku... buat-buat susun minyak rambut tu... what the ****... ko tu jaga la wei... bukan sales assistant... ko ingat aku ni nak mencurik ke? usha aku macam aku nak mencurik pulak... siap jeling-jeling beg plastik aku lagi... apahal... ko ingat aku hadap sangat ke nak curik benda-benda tu???? memang cela** betul... tak pasal-pasal orang lain pandang aku macam aku bersalah pulak... kepala unta betul... jaga tu memang BOD** tahap -1... bukan dia tak perasan sebelah aku tu ada promoter produk syampu tengah susun barang... kalau betul la aku nak mencurik, dah tentu la dia nampak... yang membuatkan beliau nampak sangat BOD** tu, atas kepala aku ada CCTV... dah tentu la muka aku masuk dalam cctv tu... bangang...
aku memang bengang je.. tak pasal-pasal orang lain ingat aku nak mencurik... aku terus capai gel jenama apa tah.. aku bayar terus aku blah... kalau tak bagi beg plastik tu bawak masuk, apesal ko tak tahan masa aku nak masuk tadi... ko boleh pulak buat-buat comel susun bantal kat luar kaunter tu... memang otak unta betul... lupa nak bagitau... badan jaga tu memang bau pahit... bau ketiak warga nepal yang baru balik dari keje kilang jalan kaki... perit hidung aku...
lepas tu, aku singgah beli air cawan yang ada jual dalam sebuah kompleks ni sebelum aku naik bas... kat situ ada air milo, mangga, oren ngan anggur... aku nak beli mangga... sebab oren ngan mangga tu kaler lebih kurang, aku pun dengan senyuman tanya la yang mana air mangga... pekerja kat situ boleh buat muka menyampah pulak... perghhhh... aku tak hingin la nak ngorat ko... dah la lubang hidung besar... tak lalu aku nak mintak no henpon ko pun... dah la aku hangin... bertambah-tambah hangin aku... 2 orang tu memang aku ingat & aku takkan beli barang kat 2 tempat kejadian tadi... fullstop!!!!

2 orang berotak unta tu akan tetap jadi UNTA...


KOMEN LA KAT BAWAH NI, AKU TAK KISAH PUN

2 comments:

  1. sabar sham... x baik bg gelaran kt org mcm tu... istighfar byk2... mmg fitrah manusia mcm tu... curious x bertempat... bykkan bersabar...

    ReplyDelete
  2. astaghfirullahalazim...
    sabar sham... sabar...
    memang tanak masuk 2 tempat kejadian tu dah...

    ReplyDelete