Sunday 11 October 2009

SIKAP ORANG KITA....

sikap 1: tak hormat + kesian kat orang tua.. tadi aku naik bas dari kl sentral ke shah alam.. memang ramai manusia yang naik bas tu... dalam ramai2 tu, da la sorang nenek ni yang terpaksa berdiri sepanjang perjalanan.. da sorang mamat mangkok ni dapat duduk... wat muka selamba badak jer.. bila aku dok pandang2 kat dia, dia boleh pulak buat2 tido... memang kuang aja.. aku rase nak tempeleng je mangkok tu tadi.. bukan nye dia cacat pun.. cukup je sifat.. pe la salahnye dia bagi seat tu kat nenek tu... tak rugi pun saham ko... kesian gila aku tengok nenek tu.. asyik nak terpelanting je dalam bas tadi... manusia2... cuba la fikir kalo orang tua anda sendiri yang menghadapi situasi cam tadi... so, aku harap jangan ada sikap cam tu dalam diri kita semua k..
sikap 2: suka sangat kentut dalam bas... ni pun terjadi dalam bas yang aku naik tadi gak... dah la orang ramai.. tah sape2 la yang kuang adab.. selambe je buang angin kus2 dia dalam bas yang fully air-cond.. mang oi.. bau memang cam bangkai biawak.. sembelit tah pe si pembuang angin tu... nak muntah aku... tah pape la sikap orang camni kan? papahal pun, fikir2kan la...
KOMEN LA KAT BAWAH NI, AKU TAK KISAH PUN

2 comments:

  1. salam..

    weh pakcik..
    sampai hati ko x ziarah aku balik ea..
    kawan apa ni..?

    kecik hati aku weh.. :(

    ReplyDelete
  2. entah2 nenek tu yg kentut hahaha..lol

    -nsas-

    ReplyDelete