Saturday 7 January 2012

Assalamualaikum semua.. 
semalam (6/1/2012) dalam pukul 10 lebih aku dapat 1 sms daripada sepupu aku..
berderau darah aku bila baca sms tu.. sms tu bagitau yang kakak saudara kami dan suaminya meninggal dunia..
ya ALLAH.. tergamam aku.. kemudian, aku sms adik aku nak confirmkan berita ni..
adik aku pun confirmkan yang berita tu memang sahih..
ya ALLAH.. baru 2 minggu lepas aku jumpa kedua-dua arwah.. gerak balik sekali.. aku balik shah alam dengan abang saudara aku (adik arwah).. sorang lagi kakak saudara & suami balik klang.. arwah dan suami balik lumut.. 
memang ikutkan hati aku susah nak percaya.. tapi, ini qada & qadar ILLAHI.. kena terima dengan redha..
arwah ialah dua pupu aku (mak arwah dengan arwah mak aku sepupu).. family makcik aku ni sangat rapat dengan kami.. banyak bantu kami.. bila arwah mak aku dah takda, mak arwah dah macam mak kami.. tempat kami tumpang kasih sayang.. sebab rumah kami tak jauh pun.. (kitorang Felda Raja Alias 1, mak cik aku Felda Raja Alias 4).
jadi kami memang kenal rapat dengan kedua-dua arwah.. 
arwah ada anak.. 3 orang.. masih kecil.. paling tua umur 6 tahun.. paling muda nak masuk 3 tahun kalau tak silap.. 
anak-anak arwah dah menjadi yatim piatu sekelip mata pada usia mereka yang masih tak mengenali dunia.. 
sayu hati aku..  


sebak sungguh aku bila baca laporan akhbar ni.. memang terkilan sebab aku tak dapat balik untuk tengok arwah kali terakhir sebab pagi tadi aku ada exam.. 
alhamdulillah, kedua-dua arwah selamat dikebumikan kampung halaman nya di Felda Raja Alias 4 tengah malam semalam.. 

kalau anda yang membaca ni tidak keberatan, sudilah kiranya sedekahkan al-Fatihah untuk kedua-dua arwah (Norazimah bt Abdol Azis dan Shahrin bin Ismail)...
moga tenanglah kalian berdua (kak long & bang long)...



KOMEN LA KAT BAWAH NI, AKU TAK KISAH PUN

2 comments: