Sunday 12 December 2010

TERKENANG MEMORI

assalamualaikum semua..

debaran sepanjang aku bercuti ni sudah terjawab.. 

yup debaran exam hari tu.. result aku???? xpe la.. P&C.. biarlah rahsia... x teruk dan tak bagus..

bole la.. syukur kehadrat ilahi.. 

hari ni nak tulis ape ek??

oh ye.. semalam aku gi Bahau... ape kat mana bahau tu???? ahhhh.. google la sendiri.. malas nak terangkan...  cam biasa, saje jalan-jalan cuci-cuci mata.. TAPI bukan tu yang aku nak cerita...cuma masa aku duk tunggu bas sambil layan mp4 aku.. berjanggut gak aku tunggu bas tu.. tiba-tiba...(suspen...)










tiba-tiba.. 1 proton saga nombor plat x cam telah reverse... lepas tu dia berhenti kat tepi aku.. aku jadi cuak.. mungkin kah ada pakatan nak culik aku????? sure untung dorang kalo jual aku ikut timbang kilo.. tiba-tiba (berapa banyak tiba-tiba daaaaa.. lantak lah... hahahahahaha) cermin diturunkan.. kelibat seorang pemuda awal 20-an memanggil nama aku.. "AZRUL..." aku bertambah kaget.. macam mana dia boleh tau nama aku ni..... lantas ku amati & ku teliti.. macam kenal.. tapi dimana ya.. tiba-tiba ( tiba-tiba lagi... hahahahahahaha ) baru aku teringat.. member sekolah rendah aku... serius lain dah muka dia.. so, dia pelawa aku naik kereta beliau.. aku ngan x malu pun naik je la... 

kitorang pun saling bertukar-tukar cerita.. banyak betul yang aku ketinggalan pasal member-member sekolah lama aku.. ada yang dah kawen pun.. tapi, Alhamdulillah.. berdasarkan cerita member aku tu, kawan-kawan aku mana yang tak sambung belajar, mereka dah kerja.. at least, senang hati mak ayah dorang.. 

aku teringin nak jumpa semua kawan-kawan sekolah rendah aku dulu.. mesti masing-masing dah berubah gila.. arrrgggghhhhhhh.. rindu aku time sekolah rendah dulu... 

main kejar-kejar, main galah panjang, main teng-teng.. sume tu kitorang main time rehat... paling best, berebut beli keropok lekor kat kantin... rasa best je.. macam takde masalah langsung.. 

buat semua sahabat aku yang pernah sekolah kat SK SERTING 3 FELDA dulu, teringin aku nak jumpa korang semua... mesti best kan????




KOMEN LA KAT BAWAH NI, AKU TAK KISAH PUN

2 comments:

  1. rindu gak nk main permainan tradisional tu... patuk ayam paling best... lama seyh x main...

    ReplyDelete
  2. aah.. x lupa baling selipar, rounders, baling tin... sweet memories

    ReplyDelete