Saturday 4 December 2010

TAHNIAH

salam sejahtera... salam 1 Malaysia.. sari berita penting!!! 

waaaaaa... macam pembaca berita pulak... ahakssss...

bersawang-sawang dah blog ni... haaaaaa... jangan nak salahkan aku... salahkan streamyx ni... line macam biskut meri je... anyway... banyak sangat aku nak kongsi dalam blog ni... maklum lah... lama sangat bertapa dari tulis blog ni... TAPI, story hari ni aku nak tulis dulu sebab ia penting! titik... (waaaa dialog sinetron alisa pulak).. haha.. 

masih ingat post aku pasal saudara ZAHARI  yang aku penah story dulu????? ape? dia dah nak kawen ke???? eh korang... yang tu kena tanya empunya diri dulu ye... saya tak tahu menahu ye.. (sure aku punya tengkuk kena karate dek beliau nanti.. ampun pak...) hehehe...

yang aku nak story kat sini adalah pasal impian beliau yang hampir terlaksana... keluar date ngan LISA SURIHANI??? salah... lagi best dari tu... beliau berjaya untuk melanjutkan pengajian di peringkat PhD... 

PhD oi.. PhD... ingat senang ke??? hanya yang kuat semangat je yang sanggup buat PhD ni.. saya tabik spring la sama beliau.. yup.. bulan 6 tahun depan beliau akan bergelar student semula.. tapi bukan sebarang student.. student yang power.. bidang ape??? haaaaa... ni dia "bio-medical engineering"... haaaaaa... kan dah bling-bling mata masing-masing... best kan?? mesti la best.. GEMPAK.. kan? 

lepas ni sure ramai warga pasoh nak apply jadi mentua beliau.. yang paling penting mak & ayah beliau mesti bangga dengan anak mereka ni.. itu pasti.. lepas ni beliau akan bawa title DR. ZAHARI... banggo den.. 

haaaaaaaaaaaa... mesti ramai yang cemburu sampai terkeluar bulu hidung kan???? termasuk la aku.. sape tak jeles kan? 

mesti ada mulut-mulut sumbang yang cakap mesti aku nak kipas beliau kan??? lantak la apa korang nak cakap.. do i care??? yang pasti ini ikhlas dari hati aku.. sebagai penghormatan kepada 'usaha hingga jaya' beliau dan 'usaha taqwa mulia' beliau selama ni... yang paling penting, aku dedikasi post ni untuk beliau juga buat aku bersemangat seperti beliau jugak.. ye la kan, sapa yang taknak sambung study sampai PhD kan??? semoga aku pun dipermudahkan jalan oleh ALLAH untuk mengikut jejak beliau jugak suatu hari nanti.. insyaAllah..

to abg zahari, good luck and congratulation.. 


KOMEN LA KAT BAWAH NI, AKU TAK KISAH PUN

4 comments:

  1. Ya Allah syam... tetiba nak nangis ni... tq so much syam... Allahu Akhbar... bukan title "Dr" yg dicari tapi lebih kepada kepuasan diri dlm mencari ilmu... doakan abg syam... abg doakan syam berjaya dgn cemerlang dlm ape jua bidang yg syam ceburi... may Allah bless you... Ameen...

    ReplyDelete
  2. Ameen... semoga saya berjaya ikut jejak abg...
    yang penting, saya nak curik semangat kental abg tu... x kira.. titik... (huhuhu)

    ReplyDelete
  3. ni nak kena sorok ni... takut kena curik... hehehehehehe... x baik curik2... bleh pinjam lps tu kena pulangkan balik... sham pun ada semangat tu... abg rasa lg baik dari semangat abg... kental + mampat + mantap...

    ReplyDelete
  4. ahhhhh... tak kira,,, nak curik jugak.. huhuhu.
    semoga saya boleh jadi sekuat abg.. amin

    ReplyDelete