Tuesday 24 December 2013

KENAPA AKU BERBLOGGING?

Assalamualaikum semua. salam sejahtera. 
Amboi kau, tajuk... bajet sangat.. 
hahaha.. kesah pulak aku kan? dah nama blog pun nama aku. sukati aku la. nak tajuk lain letak la kat blog sendiri. ok. start melalut dah. ampunnnnn..



pernah ada orang tanya aku. 
'kenapa kau buat blog? nak femes la tu!'
kau, statement! memang mintak tapak kaki yang dah merekah sikit ni kan. takpe-takpe.. sabar. jangan terpedaya dengan hasutan syaitonnnn tu sham.. sabar! sabar!
ok, aku jawab soalan itu dengan penuh berhemah. tengok ni.
sebab utama aku ada blog adalah sebab aku saja mengengada. menjawab soalan tak tu?
nak huraian panjang? ok. boleh je. macam ni. mula-mula dulu aku buat blog ni sebab ramai member aku ada blog. aku pun teruja nak ada blog jugak. maklum la blog dorang best gila bila aku baca.
so aku terpengaruh la. maklumla. aku ni kan manusia biasa. insan yang lemah. mudah terpengaruh. 
so, aku pun buat la satu. cuba tengok balik awal-awal post aku dulu. macam bengong kan?
macam tak nak baca je kan.. serius, aku pun menyampah gila bila baca post aku yang dulu-dulu. kembang tekak okay! serius ni. tapi ye la kan. terlajak perahu boleh u-turn balik. tapi terlajak post dekat blog, sayang pulak nak remove. padahal boleh je nak remove. tapi sebab sayang nak remove. saja nak simpan sebagai kenangan.. esok-esok bila anak dah ramai boleh la dorang baca blog aku & gelakkan aku. haaaaaa.. meriah hidup aku time tu. sambil melayan kerenah cucu-cucu kat halaman rumah. 
eh???? kenapa boleh terlajak imaginasi aku sampai ke sini? maapkan saya...saya insan yang lemah.
ok, kembali kepada soalan tadi. aku tak pernah buat blog ni untuk di uar-uarkan kat orang lain. tak pernah aku promote blog aku kat orang. tak pernah sekali pun aku share blog aku ni kat fb ke. tak pernah. cuma aku letak sebagai website aku dekat details twitter & instagram aku je. sebab kat situ tak ramai pun followers aku.



memang aku dulu buat ni hanya untuk bacaan peribadi je. choyyyy.. bukan untuk jadi blog tak senonoh okay. bila sebut peribadi je mesti korang terpikir ke situ. eh, ke aku je yang pikir? 
serius, tak pernah pun aku pegi instagram artis ke ape, then aku post comment suruh orang visit blog aku. 
geli aku.
nampak terdesak gila weh. biarlah visitor blog aku 2 ke 3 orang je pon. 
biarlah. aku senang macam tu. tapi, ramai jugak member aku yang dah tau kewujudan blog aku ni. cammana la dorang tau pun aku tak tau. tapi takpe. selamat membaca blog aku yang tah apa-apa ni. silakan komen kalau sudi. =)

ada jugak orang tanya aku taknak ke letak iklan yang boleh dapat income semua bagai tu kat blog ni. senang je jawapan aku. gila ke ape? visitors 2 ke 3 ketol je takkan la nak letak benda tu. buat kena gelak kat orang je.
tunggu la bila visitor dah cecah angka yang ribu riban tu nanti, maybe aku letak la seketul. *hamboi. cita-cita, tinggi macam soo wincci* eh tetiba..

sepanjang beberapa tahun aku blogging ni, ada la beberapa feedback yang aku dapat. selalu yang komen kat post aku abg Zahari la. dia support aku sungguh. terima kasih. selalu dapat feedback positive dari dia. pernah dapat komen yang positive dari siapa pun aku tak tau. sebab dia tak letak nama. 

"Setuju!!! satu hari saya yakin blog nie pasti jadi terkenal...awak memang terbaik dalam idea dan penulisan...tahniah"



komen tu bukan aku reka eh. memang ada orang post. masuk dalam email aku. tapi sayangnya aku tak tau sapa orang tu. kalau tau aku suruh dia belanja teh o ais. hahaha..

komen kedua yang aku dapat dari seorang ibu. yang ni tak da kat blog. tapi aku dapat email. yang ni untuk post aku pasal pengalaman aku mengajar kelas PPKI hari tu. terharu aku bila dia email. sangat menyentuh hati. 


"Saya baru baca coretan cikgu. Saya sebagai ibu yg ada anak sydrome down dan belajar di kelas PPKI selalu mengharap guru guru dan semua org tak perlekeh dan ambil mudah anak anak kami. Sebagai ibu kami juga nak lihat anak kami berpendidikan walau tak sehebat murid di aliran perdana. Harap cikgu nanti dpt berikan idea dn bantuak kpd anak anak ni. Harap adik (cikgu) akan berjaya dlm kerjaya ,pengalaman yg dtg adalah rezeki dn anugerah Allah supaya kita sedar kekurangan dn kecacatan bukan masalah tetapi anugerah. Terima kasih"


 serius, aku rindu nak ngajar PPKI balik. rindu nak jadi cikgu ganti balik. 



tu antara feedback yang aku dapat sepanjang blogging ni.. terharu gila kot. terima kasih pada yang sudi komen selama ni. thank you a lot.. muah muah.. 
kalau ada yang nak komen, dialu-alukan. tapi, kalau guna nama anonymous, letak la nama korang juga eh. at least aku tau sapa yang komen.. =)


tu je la sikit sebanyak yang aku nak kongsi hari ni. tapi, back to the question today. aku blogging bukan untuk femes. bukan untuk cari publisiti. sekadar kepuasan sendiri je. kalau ada yang nak baca silakan. tak ada yang nak baca, aku tak kisah. 

last sekali, dah lama aku teringin nak post benda ni. tapi tak jumpa sebab utama untuk post benda ni. tapi sebab nak post jugak, aku post jugak la.. (kenapa macam berbelit-belit je aku punya ayat ni? lantak la)



terima lah....,

Macam cantik je. Macam comel je...
kredit kepada pencipta ayat fenomena ni. ape tah nama budak tu. tu la benda yang dah lama aku nak post tapi tak ada entri yang sesuai.. 
haha. sekian, 



KOMEN LA KAT BAWAH NI, AKU TAK KISAH PUN

1 comment: